بلفاروپلاستی ( جراحی پلک )

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

در ادامه به توضیح جراحی بلفاروپلاستی میپردازیم

مزایای جراحی بلفاروپلاستی
عمل جراحی بلفاروپلاستی
1 +
هرچیزی که در مورد جراحی بلفاروپلاستی باید بدانید :

آنچه در این مطلب میخوانید :

جراحی بلفاروپلاستی چیست ؟

زیبایی و شفافیت و جوانی چشمها یکی از مهمترین ارکان زیبایی صورت محسوب میشود که به همین علت جراحی پلک در دنیای امروز یکی از پرطرفدارارترین عملهای زیبایی شده است. این عمل جراحی باعث بهبود و کاهش چین و چروک های پوستی، پف دور چشم و سایر علائم پیری میگردد‌‌

جراحی بلفاروپلاستی

انواع عمل جراحی بلفاروپلاستی :

بلفاروپلاستی به دو نوع بلفاروپلاستی پلک فوقانی و پلک تحتانی تقسییم بندی میشود.
فرد قبل از انجام جراحی بلفاروپلاستی، باید به صورت دقیق توسط پزشک معاینه شود تا مشخص شود که آیا این عمل جراحی برای فردمناسب است یا خیر. زیرا در بعضی افراد جراحی پلک گزینه مناسبی نخواهد بود و این افراد نیازمند به جراحی لیفت ابرو برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر هستند.

مزایای بلفاروپلاستی :

یکی از مزایای بلفاروپلاستی، حذف علائم پیری و پف ناحیه ی چشم است.که باعث جوانتر و جذابتر شدن چشمها میشود.
همچنین، بلفاروپلاستی می تواند مشکلاتی مانند احساس سنگینی و خواب الودگی و اختلالات میدان بیانی ناشی از پوست اضافه پلک را بهبود بخشد.

بلفاروپلاستی

معایب و عوارض احتمالی بلفاروپلاستی :

عمل بلفاروپلاستی همانند هر عمل جراحی دیگر ممکن است همراه با عوارضی از جمله احتمال خونریزی، عفونت و خشکی چشم، اشک ریزش و تاری موقت دید باشد..
با توجه به حساس بودن چشم و عمل جراحی بلفاروپلاستی جهت رسیدن به بهترین نتیجه و بدون عوارض احتمالی بهتر است از یک پزشک مجرب و متخصص و با تجربه در انجام این عمل جراحی استفاده
شود همچنین، بلفاروپلاستی ممکن است به صورت تکراری انجام شود.

بلفاروپلاستی
در نهایت، بلفاروپلاستی می تواند به شما اعتماد به نفس و جوانی بیشتری بدهد. با حذف علائم پیری ناحیه ی چشم، شما می توانید باز هم چشم و چهره جوان و شادابی را به نمایش بگذارید. همچنین، افزایش روحیه و رضایت شخصی شما نیز می تواند از دیگر مزایای این عمل جراحی باشد.

عمل جراحی بلفاروپلاستی

خطرات و عوارض جراحی زیبایی بلفاروپلاستی چیست ؟

جراحی بلفاروپلاستی یک جراحی ایمن است که بدون بیهوشی و با بی حسی قابل انجام است ولی همانند هر عمل جراحی احتمال بروز عوارضی را دارد.

خونریزی:

عفونت:

احتمال بروز عفونت در این عمل با مصرف قطره های انتی بیوتیک چشمی بسیار اندک است ولی در صورت بروز عفونت شدید ممکن است نیاز به عمل جراحی یا مداخله درمانی دیگری باشد
خشکی چشم و تاری موقت دید:با توجه به تورم اطراف چشم بعد از این عمل جراحی توصیه به مصرف قطره های اشک مصنوعی و انتی بیوتیک چشمی و همچنین بستن چشمها در موقع خواب با چشم بند میگردد زیرا این تورم باعث باز ماندن موقت پلکها در موقع خواب در چند روز ابتدایی بعد از عمل میشود و این مساله ممکن است باعث خشکی قرنیه و تاری دید موقت چشم گردد.
که در صورت بروز ان با مصرف منظم قطره های چشمی این مشکل مرتفع میگردد

جراحی پلک

مواردی که بیمار باید قبل از انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی رعایت کند:

-مشاوره با پزشک متخصص و با تجربه که با انجام معاینه و ارایه توضیحات لازم در دوران نقاهت و نحوه عمل جراحی نقش بسیار مهمی در از بین رفتن استرس فرد دارد.
-عدم مصرف داروهای ضد لخته خون مانند اسپرین و وارفارین حداقل ۵ روز قبل از عمل البته در صورتیکه مشکل خاصی برای بیماری زمینه ای قبلی ایجاد نکند.
-عدم مصرف دخانیات و سیگار و الکل قبل و تا چند روز بعد از عمل جراحی..
-مصرف غذاهای سبک قبل از عمل جراحی
-پوشیدن لباس راحت برای عمل جراحی
-به همراه داشتن فردی جهت همراهی بعد از عمل جراحی
-رعایت بهداشت فردی
-مصرف منظم داروهایی که قبلا مصرف میکردن همانند داروهای ضد فشار خون و دیابت و تیرویید

جراحی پلک فوقانی

مراقبتها و دوره نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی چگونه است ؟

بلفاروپلاستی

دوره نقاهت بعد از این عمل بستگی به شرایط فرد و بیماریهای زمینه ای دارد که تقریبا ۷تا ۱۰ روز میباشد
تورم و کبودی دور چشم اتفاق شایعی ایست که بعد از این عمل رخ میدهد که توصیه به گذاشتن کمپرس سرد به طور متناوب حداقل در ۴۸ ساعت اول بعد از عمل میگردد. بخیه ها یک هفته بعد با مراجعه به کلینیک کشیده میشود.
قطره های اشک مصنوعی و انتی بیوتیک چشمی به طور منظم باید تا ۱۰ روز مصرف شود.
از انجام فعالیتهای سنگین و استفاده زیاد از چشم مانند کار با کامپیوتر یا خواندن کتاب یا رانندگی طولانی در چند روز اول باید اجتناب کرد .
توصیه به بستن چشمها با چشم بند موقع خواب حداقل در ۲ هفته بعد از عمل برای جلوگبری از خشکی و زخم قرنیه میگردد.
اجتناب از نور خورشید و استفاده از عینک دودی در دوره بعد از عمل جراحی
استحمام ۴۸ ساعت بعد از عمل منعی ندارد.

اجتناب از فعالیتهای ورزشی سنگین و سیگار و الکل در هفته اول بعد از عمل.
مصرف منظم داروها و قطره های چشمی جهت رفع التهاب و تورم و جلوگیری از عفونت چشم
استفاده منطم از پماد ترمیم کننده مناسب جهت رفع جای بخیه.

جراحی پلک تحتانی

بهترین سن برای این عمل جراحی چه سنی هست؟

برای این عمل بهترین سن ۴۰ تا ۵۰ سالگ است ولی بهترین معیار برای نیاز یا عدم نیاز به عمل معاینه پزشک متخصص و با تجربه و شرایط پوستی و پلک فرد میباشد.

بلفاروپلاستی

ایا این عمل جراحی برگشت پذیر هست؟

بله. با افزایش سن با توجه به افتادگی پوست احتمال برگشت پلک وجود دارد البته تکنیک جراحی توسط جراح و همچنین میزان افتادگی پلک فرد در موقع عمل جراحی در میزان برگشت پلک بسیار مهم است.

جراحی پلک بالا

جای اسکار بخیه در طی چه مدت ازبین خواهد رفت؟

جای اسکار بخیه بستگی به تکنیک جراحی و استعداد پوست فرد و مراقبتهای بعد از عمل و استفاده از پمادهای ترمیم کننده مناسب دارد که با توجه به استفاده از نخهای ظریف در انجام جراحی و تکنیکهای جراحی پلاستیک در نحوه بخیه و همینطور ارایه نکات لازم مراقبتی از زخم معمولا طی ۲ الی ۳ ماه بطور کامل جای بخیه ها از بین خواهد رفت.

بلفاروپلاستی photo 15 2023 12 25 11 45 45

فیلم جراحی بلفاروپلاستی چیست ؟

توضیحات دکتر محسن احمدی در رابطه با عمل جراحی بلفاروپلاستی و هر آنچه نیاز هست در مورد این عمل و کاندید های مناسب این عمل بدانید

پرسش های متداول جراحی بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها انجام می‌شود. این جراحی می‌تواند برای رفع افتادگی پلک، پف زیر چشم، کیسه‌های چربی زیر چشم و چین‌های اطراف چشم انجام شود.

افرادی که دارای افتادگی پلک، پف زیر چشم، کیسه‌های چربی زیر چشم یا چین‌های اطراف چشم هستند، ممکن است کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی باشند. این جراحی همچنین می‌تواند برای بهبود دید در افراد مبتلا به افتادگی پلک انجام شود.

بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی و با بیهوشی موضعی انجام می‌شود. جراح برش‌هایی در امتداد خط پلک ایجاد می‌کند و پوست، چربی و عضلات اضافی را برداشته یا جابجا می‌کند. سپس برش‌ها بخیه می‌شوند.

مدت زمان بهبودی بلفاروپلاستی به میزان جراحی انجام شده بستگی دارد. معمولاً تورم و کبودی در چند روز اول بعد از جراحی ایجاد می‌شود. این علائم معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

خونریزی * عفونت * خشکی چشم * عدم تقارن پلک‌ها * تغییر رنگ پوست پلک

هزینه بلفاروپلاستی بسته به عوامل مختلفی مانند میزان جراحی انجام شده، شهر محل انجام جراحی و جراح انتخابی متفاوت است.

معمولاً نتیجه بلفاروپلاستی طی چند ماه بعد از جراحی مشخص می‌شود.

بله، بلفاروپلاستی دائمی است. با این حال، با گذشت زمان، ممکن است مجدداً افتادگی پلک یا پف زیر چشم ایجاد شود.

بلفاروپلاستی به طور کلی برای سلامت چشم مضر نیست. با این حال، در برخی موارد، ممکن است باعث خشکی چشم یا سایر مشکلات چشمی شود.